Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Ko je obrukao srpska znamenja?

Komentari (73) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 utorak, 21 jun 2011 12:46
Arnie
Vrlo je ružno ono što je napisao autor u polednjem pasusu.Stavljajući u usta g.Markoviću ono što nije rekao,a po mom shvatanju teksta,čak ni pomislio-veoma je ružno.Autor,nažalost opet pokušava da bude zanimnjiv po svaku cenu.Do sada je pisao uglavnom nerazumljive,ili samo njemu razumljive pamflete o Crkvi,baveći se nekakvim teorijama zavere u vrhu naše Crkve.Kako na moju sreću besmisao ne prolazi,tako je i autor prestao sa napadima na Patrijarha,videvši da njegovo dizanje prašine brzo presahne.Šta li će sledeće pasti na um našem poznavaocu svega i svačega.Za početak,predlažem mu da nam ipak objasni šta znači ona čudna reč iza njegovog imena i prezimena,a zatim može recimo malo i o fudbalu-što da ne ,možda ga kao autora konačno krene..Srećno...
Preporuke:
15
88
2 utorak, 21 jun 2011 12:47
Hernanes
Valjda se nada da ga ponovo pozovu u Kviskoteku.
Preporuke:
38
18
3 utorak, 21 jun 2011 13:10
Miloje
Mnogo je takvih u današnjoj porobljenoj Srbiji.
Preporuke:
62
5
4 utorak, 21 jun 2011 13:15
@@
Pohvala autoru , uz ovakav pogovor , knjigu "istoričara" nema potrebe čitati.Kol`ko vidim , pojavljuje se gomila novožutih komentatora , što svakako daje na živosti.
Preporuke:
66
5
5 utorak, 21 jun 2011 13:34
Smiljanski
Šteta bio je dobar istoričar,ali jugoslovenski,verovatno mu zato, i pridaju toliko pažnje!
Preporuke:
52
2
6 utorak, 21 jun 2011 13:36
thinking maize@ malo razmišljanje "glede" istorikovih motiva
Sticajem okolnosti pažljivo pratim napredovanje g-dina Markovića na javnoj sceni Srbije. Taj njegov put po javnoj sceni Srbije bio je dosta postepen, po svemu sudeći uslovljen Markovićevim temperamentom. Ta postepenost je bila u nesrazmeri sa POČETKOM JAVNOG NASTUPA Markovića, NARAVNO "Kviskoteka" i njegova POBEDA! Usred Zagreba! Rivalitet Srba i Hrvata odvijao se krajem 80-tih I NA CEREBRALNOM NIVOU! Mada, ruku na srce, njegovom uspehu u finalnoj emisiji doprineo je jedan drugi finalista iz Beograda, g-din Aleksandar Timofejev, sadašnji glodur "Studija B", inače PRIVATNO ZET g-dina Markovića! Timofejev i Marković su jednom POTVRDILI da je NjIHOV uspeh u tom finalu bio moguć I ZBOG PODELE POSLA "glede" 3-ćeg finaliste, Hrvata! Tim uspehom, kao njegovom ličnom marljivošću g-dinu Markoviću su bila otvorena MNOGA VRATA tih godina. Tako ga viđamo već 1993, kao člana stručnog žirija kviza "Istorija Srba" zajedno sa (nećete verovati!) Nikolom Samardžićem, sada jednom od perjanica LDP-a! Interesantno!
Preporuke:
65
1
7 utorak, 21 jun 2011 13:46
thinking maize@ malo razmišljanje "glede" istorikovih motiva, nastavak
Ko što vidite iz prethodnih ČINjENICA g-dinu Markoviću NIŠTA NIJE FALILO za vreme tih "MRAČNIH GODINA". Pored pomenutih javnih nastupa čini mi se da je davao intervjue štampanim medijima. Svi su želeli da pokažu KAKO Srbin MOŽE BITI i PAMETAN, EDUKOVAN i KULTIVISAN! Takva POTVRDA nam je trebala kako zbog NAS SAMIH, jer RAZMERE MEDIJSKOG RATA su bile STRAŠNE! (Za informaciju konsultujte knjigu g-dina Z. Petrovića-Piroćanca, kao nekolika druga štiva. Sam sam imao sreću da mi je tokom 10-tak godina koleginica bila bivši TANJUG-ov prevodilac, koja me je izvestila O SVOJ ZLOĆUDNOSTI ZAPADNOG RASIZMA SPRAM NAŠEG NARODA! Recimo, da su mnoge intelektualne i umetničke perjanice Zapada DOVODILE U PITANjE i ČINjENICU PRIPADANjA SRPSKOG ČOVEKA vrsti Homo sapiens!) Tako je g-din Marković nastavio svoju akademsku karijeru, NEOMETAN od TADANjIH VLASTI, a pri tome je bio i npr. KORISNIK Soroševe stipendije! Ta stipendija NE MORA automatski da povuče sumnje u kredibilitet Markovićeve ličnosti, ALI...
Preporuke:
63
2
8 utorak, 21 jun 2011 14:18
milorad
Pa gospodin istoričar je u upravnom odboru RTS-a, zajedno se suprugom Sonje Liht ( g.dinom Nikolićem) i Slobodanom Markovićem.Sve mi se više čini da je članove birao NEKO, nimalo slučajno.I da će program javnog servisa biti sve više usmeren ka omalovažavanju srpskog naroda.
Preporuke:
64
1
9 utorak, 21 jun 2011 14:27
uzgred
Markovic je clan DS-a, ako se dobro secam i clan Glavnog odbora DS, clan programskog saveta RTS, urednik kviza Visoki napon na RTS, i clan jos Upravnih odbora jos par vaznih institucija..
Naravno, to i ne mora da presudno utice na stavove autora, koji je privatno pristojan covek, ali nazalost izgleda da u ovom slucaju utice i te kako
Preporuke:
51
1
10 utorak, 21 jun 2011 14:33
Goran
Markovic je jedan od onih istoricara koji brani tezu da je 27 mart 41. bio jedini razlog vesanja na terazijama i da smo mi Srbi krivi zbog nacistickog tretmana prema nama u drugom svetskom ratu.Inace ovu tezu su on i njegovi istomisljenici plasirali javnosti neposredno pred nato samit u bg,kako nebismo opet napravili gresku neuclanjivanjem u nato.Dalje on nasu ulogu u prvom svetskom ratu glorifikuje pre svega zato sto smo tada marsirali rame uz rame sa Francuzima pa smo zato tada dostigli civilizaciski vrhunac i opet cemo tako kad odemo sa njima u Libiju.I na kraju Markovicevo tumacenje istoriskih dogadjaja treba staviti u kontekst sa njegovim angazovanjem u Tadicevo-Djilasovm-Sutanovcevom ds-u.
Preporuke:
69
1
11 utorak, 21 jun 2011 14:51
Ostap Bender
Piši što gore o Srbima i ne boj se! Uspeh je zagarantovan! Setio se toga i Marković i tako će postati "gorostas misli, otac ruske (srpske) demokratije i ličnost veoma bliska imperatoru (kralju Aci)!
A i obrukali su nas raznorazni evropejci u našim radovima toliko puta da jedan više ili manje ne znači ništa!
Preporuke:
47
1
12 utorak, 21 jun 2011 16:15
nataša
Evo kako su našti stari postupali kad bi uhvatili austrijskog žbira.
Vezali bi ga za bukvu u šumi i to tako da obgrli rukama bukvu a da mu leđa budu skroz slobodna. Zatim bi nožem zarezali kožu od vrha jednog ramena do vrha drugog ramena, zatim bi rukama zahvatili tu kožu sa leđa i snažno povukli na dole.
Generacije su stasavale učeći se da "nije četnik ko ne može zderati kožu austrijskom žbiru u jednom potezu".
Naravno ta silina kojom smo mi, daši stari, sa kojima se ja u potpunosti poistovećujem, derali kožu austrijskim žbirima nije posledica veličine mišića već ljutnje. A na šta su se ljutili, e to je već duža priča.

By the way, znate li da je Josip Broz uhvaćen i vezan za bukvu da mu živom oderu kožu. Znate li ko ga je spasao. Deda od Ljubiše Ristića, našeg proslavljenog pozorišnog režisera.
Ubedio je ostale da ga puste jer se tek bio pojavio i uhvatili su ga odmah na početku tako da nije počinio nikakav zločin.
E deda, deda kako nisi osetio koji će to srbožder postati!
Preporuke:
42
6
13 utorak, 21 jun 2011 16:16
The Tao of groove
Oliver Mlakar i Kvisko su imali presudni uticaj na politicku orijentaciju talentovanog DS istoricara.
Preporuke:
42
0
14 utorak, 21 jun 2011 18:11
@nataša
Po prvi put cujem za ovo. Umesanost Tita mi 'mirise' na to da je ovo samo jos jedna partizanska izmisljotina. U ostalom, drug Tito je retko bio blizu akcije. Doticni je vreme provodio u pozadini. A i sotale 'cinjenice' u vezi sa tim periodom su sumljive. Sta mi o tome uopste mozemo verovati, kad su doticni i Srpske cetnike postovecivali sa Ustasama? I sta uopste ocekivati od onih koji su u to vreme bili uveliko pristalice Lenjinove i Staljinove verzije 'istine', a dobro je poznato do koje mere su se moral i stavovi te dvojice, poklapali.

Suocimo se sa tim. Mi o periodu rata, i posle njega, znamo poprilicno malo, a jos manje istine.
Preporuke:
20
1
15 utorak, 21 jun 2011 20:02
brm
@nataša
ti se time hvaliss
@svim komentatorima
mogli bi za promenu da proccitate markoviccev tekst pre nego ssto hvalite uobiccajeno odvratne napise
Preporuke:
3
30
16 utorak, 21 jun 2011 20:07
Vojvoda Vojislav
Hrvatski istoričar Slavko Goldštajn može doći u Beograd i na RTS reći da je u Jasenovcu ubijeno 80.000 ljudi i da su ljudi dobrovoljno prekrštavani,a naš istoričar bez ikakve sumnje prihvata tezu da je u Srebrenici ubijeno 8.000.
Jadni mi sa ovakvim filolozoma,istoričarima,sociolozima,psiholozima koji zdravo za gotovo prihvataju sve sa Zapada.
Klasična Bečka škola koja Srbe smatra za varvare kojima treba menjati kulturni model.
Preporuke:
42
0
17 utorak, 21 jun 2011 20:19
nataša @ nataša
Broz je 1914 godine dospeo na front u Mačvu kao obaveštajni podoficir Austro-Ugarske vojske.
Na prvom izviđanju je uhapšen. Pošto mu je uniforma bila potpuno nova "naši" koji su ga uhapsili su shvatili da se radi o gušteru, znači mladom vojniku.
I pustili su ga.

Ti ima jedna priča o zameni identiteta, a to je da su postojala dvojica braće Broz, Jozef i Franc Jozef. Jedan od njih je poginuo, a drugi se predstavljao kao poginuli. Valjda je Jozefu nedostajao jedan prst i priilikom posete Kumrovcu neki stari meštanin je rekao "Ti nisi Jozef, Jozef nije imao prst, ti si Franc".
Ta mala zamena identiteta tu u Mačvi 1914. je možda nešto značila, ali kasnije nije. A možda se i taj starac u Kumrovcu nešto preračunao.
Uglavnom priča iz Mačve gde se Broz borio na strani Austrijanaca, bio uhapšen pa pušten je autentična.
Preporuke:
25
0
18 utorak, 21 jun 2011 20:44
nataša @ brm
Da hvalim se. I ne samo to, mislim da bi i sada bilo vrlo korisno i zdravo pre svega za pitanje časti da će svako delovanje protiv Srba kao takvih i Srbije kao države biti kažnjeno između ostalog i deranjem kože.
Pa šta ti misliš zašto su austrijski vojnici 1918 godine bežali koliko ih noge nose pred našom vojskom koja je nastupala od Soluna.

Kad bi neko smo podsetio Kacina šta rade srpski četnici kad se naljute da mu ne bi palo na pamet da radi to što radi i kad bi kazna bila izvesna.

Otiđi u Beč pa reci protiv Hitlera deseti deo onoga što austrijski žbiri govore o Miloševiću, budi siguran da će ti oderati kožu i figurativno , a i doslovce. Ili u Zagreb da kažeš kao Srbin nešto ne protiv Tuđmana nego protiv Pavelića. Linčovaće te. Ili u Sarajevu da kažeš da je Alija hitlerovac, a jeste.

Jedino Srbi od 1918. sve praštaju i uvrede i plajačku i sve, šta da pričam i Jasenovac i Bratunac i Sijekovac, i Klečku i trgovinu organima.
Dokle bre!
Preporuke:
33
1
19 utorak, 21 jun 2011 21:29
@nataša
Zna li istoričar Marković zna za deranje kože austrougarskih žbirova? Ako je Vaša priča istinita, trebalo bi da zna. Po njemu, svijetla srpska znamenja osramotili smo tek mi u Srpskoj, devedesetih, mada su zarobljeni francuski piloti, koji su nas bombardovali, otišli kući živi i zdravi. Iskreno, priča mi se ni malo ne dopada i "deranje kože", kad bi bilo tačno, bilo bi pravo divljaštvo. Imam dosta godina, pamtim priče ljudi koji su živjeli u austrougarsko vrijeme i u I svjetskom ratu, niko nije nešto slično pričao. Bar ne u Hercegovini.
Preporuke:
12
1
20 utorak, 21 jun 2011 21:36
Simić Manojlo
Pa Amerikanci( a oni su, zar ne,uzor demokratije)
su u ratu u Vijetnamu (dakle, još samo prije 40-ak
godina)imali devizu- Take no prisoners,što u prevodu znači- "Ubij sve, i vrati se sam".
Tako su, u Vijetnamu, Laosu i Kambodži, pobili
5 miliona ljudi, a izgubili rat.
Pod poseban se mikroskop stavljaju postupci Srba,
a svi oko nas ,u bližoj i daljoj okolini, su
neuporedivo gori od nas.
Preporuke:
20
0
21 utorak, 21 jun 2011 21:42
Živadinka
Eh, istoričar Predrag Marković.....
Preporuke:
16
0
22 utorak, 21 jun 2011 21:47
Dragan Damjanić
Kad bi svi Srbi imali cojones ko Nataša gde bi nam kraj bio.
Najveća bruka srpskih znamenja je što neka od njih danas nose Šutanovčevi vojnici. Kakve oni veze imaju sa Srbijom i srpskom vojskom.
Preporuke:
25
0
23 utorak, 21 jun 2011 22:12
Sajber MIleva
Saznadoh ponešto...
Sećam se PM iz kviza, ali se ne sećam Timofejeva. Neupadljiv tip u smislu znanja.A kao novinar, "proslavio" se trač emisijom koja mu se tako i zvala.
Jedan od onih koji su unapred dignuti u nebesa u tom poslu. Nešto kao Sergej Trifunović u glumi.

Nisam znao da su u rodbinskim vezama.

E sad, to što su imali dil protiv trećeg takmičara, Hrvata, to sve objašnjava.

Naime, oba su pošteni.
Poneo ih žar kviza, pa su igrali nepošteno.
Odmah su shvatili grešku.
I ispravljaju je ceo život od tada. Čine sve da speru ljagu, dodvoravaju se ne samo Hrvatima, nego svima.

Naravno, oni su svesni činjenice da nisu igrali nepošteno zato što su nepošteni Predrag i Aleksandar, nego zato što su Srbi!

Znači, svesni su apsolutne srpske krivice.
Preporuke:
20
1
24 sreda, 22 jun 2011 01:13
Klaudije
Srebrenica

Činjenica 1: Muslimani postepeno poubijali 3000 srpskih civila oko Srebrenice
Činjenica 2: Srbi se osvetili - konačan zbir žrtava diskutabilan.
I to je to.
Siguran sam da, da se nije desila Srebrenica, a desila se da bi mogla da padne Krajina, oni bi pronašli nešto drugo čime bi nastojali da nas drže u šaci. Sigurno je da su mnogi muslimani stradali ni krivi ni dužni, ali probajte da postavite sebe u poziciju u kojoj su vam pobili pola porodice, a nema ni suda ni vlasti koja će biti u mogućnosti da otkrije počinitelje. Šta biste preduzeli?
Preporuke:
8
0
25 sreda, 22 jun 2011 02:06
Senka
Nije problem sto je taj Markovic napisao te gluposti nego je problem sto je Politika objavila i sto svi u Srbiji to citaju i vaspitavaju se nove generacije koje ce pod ovim utjecajem jos vise pljuvati sami po sebi u nadi da se bas takvi upljuvani -svidjaju svijetu .Onda ce se jedan dan cuditi kad ih i gori od njih budu ponizavali.
Medjutim , bit ce kasno za popravak stete. Markovic i do Markovica nece vise biti.
Preporuke:
8
0
26 sreda, 22 jun 2011 08:02
XY
Nesumnjivo je da treba bez pardona braniti svoja prava, svoje interese i svoju čast. To znači u mirnodopskim vremenima proterivati strance koji ne poštuju ovu zemlju, a srpskim državljanima u takvim slučajevima oduzimati srpsko državljanstvo.Ali ovde je u pitanju postupak prema zarobljenicima. Koliko znam iz istorije i iz porodičnih priča - a moji su iz okoline Šapca i Cera - Srbi su se prema neprijatelju uvek ponašali u skladu sa vojničkom čašću. Zaista nisam čuo za taj postupak deranja kože sa ledja.
Inače Predrag Marković je zet Olega Novkovića, reditelja, koji je oženjen njegovom sestrom Milenom Marković, spisateljicom.Ne znam da li ima još jednu sestru.
Preporuke:
6
0
27 sreda, 22 jun 2011 08:28
thinking maize "glede" g-dina "Nataše" i oponenata
Pored Novog, postoji i STARI ZAVET, koji JOŠ VAŽI! "Ko ima uši, čuće! Ko ima oči, videće!"
Preporuke:
10
0
28 sreda, 22 jun 2011 10:00
nataša @ @ nataša
Niste čuli da je praktično svaki Srbin u Bosni i Hercegovini bio za vreme aneksione krize u zatvoru. Procenjuje se od 600 000 ukupno Srba na početku dvadesetog veka 200 000 je bilo u zatvoru.
Niste čuli da je od Trebinja do Mostara na svakoj banderi visio po jedan Srbin. Niste čuli da je u Mostaru Čedo Milić visio ispod mosta danima vezan u lance, kao taoc, da Srbi ne bi podigli ustanak u Austro-ugarskoj pozadini, a on je onako viseći na lancima nad vodom urklao "Udire ih braćo Srbi, ne gledajte na mene".
Niste čuli za logore Arad i Terezin u kojima se na stotine njiljada srpskih TAOCA, obolilo od tuberkuloze i umrlo ne dočekavši slobodu, a samo mali broj je umro tek nakon što se oslobodio.
I sad, otac porodice u Aradu, kao taoc, a ispod prozora se šetka austrijski žbir da vidi šta Srbi pričaju o Austro-ugarskoj monarhiji.

Šta ima na svet kulturnije i civilizovanije nego zlikovcu oderati kožu?

Ako za to niste čuli, ne znam šta ste čuli?
Preporuke:
12
1
29 sreda, 22 jun 2011 11:40
@nataša
Čuo sam šta su sve radili Srbima, ali ne i da su Srbi uhvaćene austrijske žbirove žive derali. Niko da se "pohvali" i da se i to prenese s koljena na koljeno.
Preporuke:
4
1
30 sreda, 22 jun 2011 11:54
brm
ovo o deranju kože je "Klasična Bečka škola koja Srbe smatra za varvare kojima treba menjati kulturni model"
dokle će ovaj travestit nataša da vređa uspomenu na mog dedu solunca i dokle čete vi kvazi patriote da brukate srpski narod i ponašate se tačno po obrascu najvećih rasista bečke škole?
travestiti je u nečemu u pravu - vas salonske borce sa troseda stvarno treba išamarati zbog vređanja Srba...
Preporuke:
4
9
31 sreda, 22 jun 2011 11:58
brm
@ nataša i ostali ludaci
"Kad bi neko smo podsetio Kacina šta rade srpski četnici kad se naljute da mu ne bi palo na pamet da radi to što radi i kad bi kazna bila izvesna."
po čemu se vi razlikujete od ustaša?
šta mislite da ćemo mi pravi Srbi da trpimo ovakve baljezgarije još dugo?
Preporuke:
3
10
32 sreda, 22 jun 2011 12:17
thinking maize "glede" izvesnog @ "nataše", a "drugosrbijanskog" PROVOKATORA!
Pa "dragi" NEIMENOVANI "drugosrbijanče", pročitajte neke narodne pjesme, pre svega "Starog Vujadina", pa pročitajte pripovetku Ive Andrića "Žeđ", pa NAM SE TEK ONDA JAVITE! Te SRPSKE NARODNE PJESME ČITALI su i DIVILI IM se jedan Gete, Helderlin, Puškin, IZMEĐU OSTALOG! Kao što je TAJ Ivo Andrić, SRBIN, između ostalog, dobio NEKU Nobelovu nagradu za književnost, godina 1961! A li NE, Vaši IDOLI su Alija Izetbegović, Franjo Tuđman, Hašim Tači, sve "BORCI za LjUDSKA PRAVA"! Kao i POKROVITELjI tih "boraca za ljudska prava", Klinton, Olbrajtovka, Holbruk, Bler i GOMILA DRUGIH ZAPADNIH VAGABUNDA! A za KRAJ, pročitajte "GORSKI VIJENAC", da VIDITE ŠTA VAM SE SPREMA! Istina, na MODERAN NAČIN, BIĆETE PODVRGNUTI DEJSTVU TRŽIŠTA, kao i SVI OSTALI GRAĐANI Srbije! Nema GRANTOVA, nema DOTACIJA iz BUDŽETA, nema SINEKURA i UPRAVNIH ODBORA, SAMO ZARAĐIVANjE HLEBA NASUŠNOG u ZNOJU LICA SVOG! I naravno Vi, kao i drugi "drugosrbijanski" ANONIMUSI vratićete se na SVOJ, PRIRODOM ODREĐEN NIVO, u ANONIMNOST!
Preporuke:
8
0
33 sreda, 22 jun 2011 12:34
thinking maize@ "brm"-u
Poštovani, i sam ponekad u IZRAZU budem EKSTREMAN... Drugo, četnici su tokom 1-og svetskog rata bili NEREGULARNA VOJSKA, određena za ČETOVANjE, tj. GERILSKO RATOVANjE! SVE VOJSKE IMAJU TAKVE JEDINICE! Da li su američke "mornaričke foke", Gurke u službi Njenog Veličanstva kraljice Velike Britanije i severne Irske, srpski četnici, bugarske komite i kontrakomite, albanski balisti, hrvatske ustaše, SVEJEDNO JE! Zato se i SUROVO POSTUPA PREMA TAKVIM BORCIMA po njihovom ZAROBLjAVANjU! No, da Vas UTEŠIM, NAŠA VOJSKA je NAPREDOVALA! 1999 ZAROBILI su DVA američka ŽBIRA, pa im NISU DRALI KOŽU! Slobodan Milošević je NjIHOVIM PRIKAZIVANjEM POKUŠAO DA u Americi LEGALIZUJE Kosovski rat, eda bi izdejstvovao ČASTAN MIR! NIJE USPEO!
Preporuke:
7
0
34 sreda, 22 jun 2011 12:44
nataša @ brm i ostali
Jedan moj prijatelj, koji nije transvestit, kao ni ja, nego vrlo zgodan muškarac mi je pričao jednu angdotu koju je doživeo u Nemačkoj. Radi se o čoveku koji nije tamo čistio nego je elektro inženjer. Jedna udata Nemica mu se nabacivala, pošto je bila zgodna i svidela mu se imali su aferu. Jedanput je šljapnuo po stražnjici i rekao ponesi mi jedno pivo iz frižidera.
Uveče kad je ona otišla na vratima se pojavio njen muž i rekao mu da ne sme da vređa njegovu ženu, on je pitao kako je vređa, a on jerekao da je udario po stražnjici i naredio joj da donese pivo.
Zatim mu je zapretio da ako je uvredi da će ga ubiti.

Vidite to je svetsko i evropsko ponašanje. Ako mi šljapneš ženi ubicu te, ako mi udariš čvrgu detetu opet ću te ubiti. Ako se pomokriš na moju crkvi takođe ću te ubiti.

Svi, baš ceo svet se tako ponaša, samo mi Srbi ne.
Preporuke:
5
1
35 sreda, 22 jun 2011 12:45
thinking maize@ "brm"-u, nastavak!
Da, Slobodan Milošević je POKUŠAO da na TAJ način UTIČE na američko JAVNO MNjENjE i IZBOKSUJE ČASTAN MIR, ali NIJE USPEO na taj i bilo koji način! Ipak, Kumanovski sporazum i Rezolucija UN 1244 bili su ČASNIJE REŠENjE, nego što je to bila npr. KAPITULACIJA Jugoslovenske vojske, koju su u aprilu 1941 POTPISALI general Kalafatović, kao predstavnik vojske i BIVŠI Ministar Cincar-Marković, kao predstavnik civilnih vlasti! Pa je SAMIM TIM status Draže Mihailovića i njegove JVuO bio NA ŽALOST ISTI kao i npr. USTAŠA! Obe formacije su bile NEREGULARNE sa stanovišta međunarodnog prava. U PRAKSI, razlika je OGROMNA, četnici su bili u NAJGOREM SLUČAJU POBUNjENICI (u anglosaksonskoj terminologiji oni su freedom fighters, mada to NIJE BAŠ POHVALNO, sličan predikat su nosili i avganski mudžahedini i OVK!), dok su ustaše bili TERORISTI i to one NAJGORE, KOLjAČKE SORTE! No, ako ćemo ISKRENO, NEKI ČETNICI, nisu bili MNOGO BOLjI od toga, ali TAKVI su ponekad Gurke Njenog Veličanstva, pa i "mornaričke foke"!
Preporuke:
5
0
36 sreda, 22 jun 2011 12:59
thinking maize@ "brm"-u, JOPET NASTAVAK!
Eto, apsolvirasmo da su ČETNICI bili NEREGULARNE ORUŽANE FORMACIJE tokom 2-og svetskog rata, po uzusima Međunarodnog prava, a pre i tokom Balkanskih i 1-og svetskog rata, ČETNICI su i SLUŽBENO BILI NEREGULARNI BORCI! Između dva rata bili su neka vrsta SRPSKIH RENDŽERA, tj. ORUŽANIH FORMACIJA van REDOVNOG VOJNOG SASTAVA! Zato im je i NAČIN ratovanja bio NEREGULARAN! Pretežno GERILSKI, ali sa DOZOM NEREGULARNOSTI u POSTUPANjU sa ZAROBLjENIMA i CIVILNIM STANOVNIŠTVOM! Pre ustaša TAKO su postupale bugarske komite, ali i austrijski šuckori! Međutim TAKO je POSTUPALA i REGULARNA AUSTRIJSKA i BUGARSKA VOJSKA u Srbiji 1914-1918! Tako je postupala i NEMAČKA VOJSKA 1941 u Srbiji: Kragujevac, Kraljevo, Šabac... Znači Poštovani, ti postupci, navedeni od strane g-dina "nataše" NISU NIKAKAV IZUZETAK u NEREGULARNOM NAČINU RATOVANjA! Možda je u nekim manifestacijama EKSTREMAN, ali NIJE NEUOBIČAJEN! Tim pre što su i REGULARNE OKUPACIONE TRUPE u Srbiji i srpskim zemljama NEREGULARNO ODNOSILE prema civilima!
Preporuke:
7
0
37 sreda, 22 jun 2011 13:10
thinking maize@ "brm"-u, KRAJ!
Eto, TA NEREGULARNOST u RATOVANjU četnika tokom 1-og svetskog rata, a prema uhvaćenim NEREGULARNIM VOJNICIMA protivnika (a ŠTA SU ŽBIRI, ako ne to?!), možda je ODIOZNA sa stanovišta Novog Zaveta, ali DOPUŠTA se sa stanovišta Starog Zaveta. Uostalom, ŠTA JE URADIO Isus Navin, vođa Jevreja po Mojsijevoj smrti, sa GRAĐANIMA Jerihona?! Šta rade Izraelci sa NEREGULARNIM palestinskim borcima i palestinskim CIVILIMA, koji KRIJU te NEREGULARNE BORCE!? Izvinite me g-dine "brm", ali Vaš rezon jednostavno NIJE PRIRODAN! NEPRIRODNO je da MI Srbi "IGRAMO" po PRAVILIMA, a NAŠI PROTIVNICI će da VARAJU!? Znate, igrate karte, pa uhvatite da Vas neko VARA, eee, ZA TO ĆE KRV DA PADNE! Ili da Vam BANKA UZME KUĆU i CELOKUPNU IMOVINU, a conto SITNO NAPISANOG ANEKSA UGOVORA, eee, I ZA TO ĆE KRV DA PADNE!? A MI Srbi ćemo da "IGRAMO" PRAVILNO u RATU, NAJKRVAVIJOJ LjUDSKOJ AKTIVNOSTI, dok će NEPRIJATELjI NAŠI da VARAJU!? Znači, POŠTOVAĆEMO i STARI ZAVET ili ćemo u SVI u MONAHE! Pa ćemo da prođemo kao Tibetanci!
Preporuke:
7
0
38 sreda, 22 jun 2011 13:11
nataša @ @ nataša
Otac Ante Pavelića Jozo, koji je bio nadzornik na pruzi Mostar Sarajevo je 1909 živ oderan zbog zuluma koji je provodio nad kulučarima Srbima.
Ako si čitao pripovetku našeg divnog Isaka Samokovlije "Ristanov greh" tu možeš da nađeš deo priče o Ristanu. Ristan se krio od šuckora ( 1914 ) u nekoj pećini na Romaniji. Kad su naišli šuckori njegov unuk od tri meseca je počeo da plače, Ristan mu je zatvorio usta i držao ih čvrsto stisnute da spase četrnaestočlanu porodicu. Dete je ugušio.
Posle rata je potražio šuckora koga je prepoznao i živog ga oderao i pusti ga tako oderanog i to je ispričao doktoru Isaku Samokovliji, ali on to nije "turio" u priču.

Nisu čuo da je Kosta Nađ ne četnicima nego četničkoj deci od dvanaest godina 1945. nožem ucrtavao petokraku na čelu u Trebinju u prisustvu Vlade Šegrta. Taj Nađ je bio manijak ubica kao Jovo Kapidžić.
Vi izgleda samo o parfemima pričate i slušate priče. E život je malo drugačiji, a naša srpska sudbina vrlo surova.
Šta ćeš, valja durat.
Preporuke:
10
1
39 sreda, 22 jun 2011 13:23
brm
@ nataša
razlika između Srba i divljaka je-što se Srbi ponašaju civilizovano i prema neprijatelju..
i što kažnjavaju eventualno retko divljačko ponašanje svojih..
dok to traje ostaćemo Srbi i razlikovaćemo s od divljaka
a s ovim vašm ustaškim prodivljačkim propagandama - gubimo osnove svog identiteta..
Preporuke:
3
6
40 sreda, 22 jun 2011 13:44
Dragan Damjanić
Radi se o poštovanju.
Amerikanci su u Mogadišu vrlo dobro razumeli Somalijce koji su ih vukli po ulicama i kuvali u kazanima te su odmah odustali od daljih borbenih akcija pod pritiskom svoje javnosti kojoj se nisu dopale scene mučenja američkih vojnika.
Sa druge strane Srbi koji bi trebalo da su bar malo iskusniji od Afrikanaca nisu ubili ni jednog jedinog Američkog vojnika a zarobljene pilote, Francuze su vratili uz veliki pritisak tadašnjeg predsednika Miloševića koji je više od svega želeo da popije viski sa Američkim ili Britanskim ambasadorom i da misli da je Tito umesto da je vodio rat ako već ratuje.
Moj glas sa 18 mrtvih i 73 ranjena Amerikanca za jedan dan ide crncima.
Negativan glas Srbima koji neprijatelje proglašavaju prijateljima i žele sa njima u nekakve saveze a svoje domaće izdajnike umesto da vuku po ulicama drže u foteljama da gazduju.
Da rezimiram, dok ne budemo poštovali sami sebe neće ni nas niko uzimati za ozbiljan narod.
Preporuke:
10
0
41 sreda, 22 jun 2011 14:04
Ružičasti panter
Jasno je da Evropljani uopšte, a samim tim ni mi Balkanci, u ratu ne primenjujemo Karate-do, Ta kvon-do, Ken-do i slične borilačke veštine. Rat je jedna mnogo surovija i krvavija veština. Ali da su Srbi neprijatelje žive derali – to mi ipak izgleda malo neverovatno. Možda je bilo pojedinih izolovanih slučajeva kada su ljudi na taj ekstreman način odgovarali na ekstremna zverstva neprijatelja. Ali iz nekih komentara ispada da je kod Srba to uobičajen ritual, kao skalpiranje kod Indijanaca. To jednostavno nije tačno.
Preporuke:
7
0
42 sreda, 22 jun 2011 15:12
nataša @ brm
Ako imate uvid u policijske arhive austro-ugarske monarhije kao što je imao Vladimir Ćorović, onda ćete tamo naći presude prostitutkama obolelim od sifilisa koje se osuđuju u Beču i drugim mestima po Austriji na progon u Sarajevo, Banja Luku i druga mesta u BiH. Takođe se daje uputstvo tamošnjim izvršnim vlastima da tim sifilitičarkama pruže punu zaštitu i sigurnost i slobodne aktivnosti. Dakle svesno su i namerno širili sifilis. I ne samo sifilis nego i šugu što je od njih ostalo da današnjeg dana postoje mesta sa endemičnom šugom i sifilisom koje su doneli i namerno proširili Austrijanci.

Pošto su oni nas nazivali divljacima, a oni su iz tog primera se visi jako pitomi, da li znači da sam divljak ako nisam sifilitičar, ako nemam sidu, ako nisam homoseksualac.

Sve se bojim da to nisu pravi kriterijumi.
Zlo činiti od zla se braneći tu zločinstva nema nikakvoga.

Divljaštvo je kad se nemotivisano na nekoga nasrće. Mi smo se samo branili, a oni su nas kinjili.
Preporuke:
8
1
43 sreda, 22 jun 2011 15:43
Ljakse Bre
Peđa postao 'povijesnićar'. To je sigurno zbog svijetonazora.
Preporuke:
5
1
44 sreda, 22 jun 2011 15:51
S
Ima li neko ko je verziran početak rata 1992 godine, u Foči? Ako ima, sam će znati zašto to pitam.
Preporuke:
0
0
45 sreda, 22 jun 2011 16:02
brm
@ nataša
"Otac Ante Pavelića Jozo, koji je bio nadzornik na pruzi Mostar Sarajevo je 1909 živ oderan zbog zuluma koji je provodio nad kulučarima Srbima."

ovo zaista prvi put čujem i čitam
sve se bojim da Tompson ne bi napravio čitav opus kad bi znao za ovu vašu budalaštinu..
lepo ste opravdali Antu Pavelića, eto "jadan čovek", divljaci mu oderali oca... pa nije ni čudo, "ljudski je" "šta bi vi na njegovom mestu"
čestitam svim srBskim patriotama koji lajkuju vaše baljezgarije..
niste vi, izgleda stvarno provokator, problem, neg0 njihovi mozgovi..
Preporuke:
0
6
46 sreda, 22 jun 2011 16:07
Hercegovac
@thinking maize
Niti sam "drugosrbijanac", niti provokator, naprotiv. Hercegovac sam, iz nemanjićke Srbije. Jednostavno, prvi put čujem da su naši preci derali kožu sa živih ljudi. Dobro znam i "Starog Vujadina", i "Malog Radojicu", i druge naše narodne pjesme, moja pokojna nepismena majka me njima uspavljivala. Koliko sam čitao "drugosrbijance", da sam njihov, spremno bih prihvatio to "deranje kože" srpskim rukama, i još bih dodao. Veoma cijenim gospodina "NATAŠU", odnosno njegove komentare, ali slika Srba kako naživo deru austrijske žbirove izgledala mi je kao da je iz Basarinog pera. Pozdrav Vama, uputili ste mi komentar kao @nataši, "drugosrbijancu" i provokatoru.
Preporuke:
5
1
47 sreda, 22 jun 2011 17:08
nataša @ brm
Jeste Jozo je bio nadzornik na prinudnom radu na pruzi Mostar Sarajevo i vrlo surov i opak čovek.
Jadni kulučaru su primetili da namerno pravi havarije kako bi se neko od kulučara povredio.
Naterao je jednog dečaka da se popne negde odakle je pao i stradao potom se smejao i neumesno kometarisao. Zato su ga neko, uhvatili vezali za bukvu i živog oderali.
To je jednostavno istina. Kakva takva, divljačka, nedivljačka ali istina.

Međutim, nije Ante Pavelić postao ustaša zato što su mu živog oca oderali, nego su njega oderali jer je bio ustaša. Sad možemo da otvorimo diskusiju kad je zvanično osnovana ustaška organizacija. tada 1909, nije ali je bilo odeljenje tajne policije Austro-ugarske od koga je kasnije formirana ustaška organizacija. I Ante je bio upravo kao član te jedinice tajne austrougarske policije tada već i selekcionisan i treniran i formiran.
Nema govora da se on revanširao, to je bio revanš njemu.
Preporuke:
2
0
48 sreda, 22 jun 2011 17:23
XY @ nataša
Činjenice koje ste izneli nisu sporne. Svi okupatori su se prema Srbima - vojnicima i civilima podjednako - odnosili kao varvari.Nije sporan ni Vaš stav da neko suočen sa takvim varvarstvom ima pravo da odgovori na ekstreman način. Jedino je sporno da li je jedan od tih načina bio dranje kože sa živih zarobljenika. Da ponovim, moji su po očevoj strani iz okoline Šapca. Priče o Cerskoj bici i golgoti Prvog svetskog rata čine deo porodične istorije.Tako je valjda u većini srpskih kuća. Ali nikada nisam čuo da se sa nekim austrijskim zarobljenikom tako postupilo.
Preporuke:
5
0
49 sreda, 22 jun 2011 18:24
thinking maize@ Hercegovcu
Otkud ja znam da ste iz nemanjićke Hercegovine, kada pišete GAJEVICOM! To pod jedan. Pod dva, niti sam advokat g-dina "Nataše" niti to nameravam da postanem. Samo mi se čini da u njegovom PRETERIVANjU ima ZDRAVOG JEZGRA, a to je ne samo da NE PRIMENjUJEMO Stari Zavet, ko što ga primenjuju SVI NARODI KOJI ŽELE DA OPSTANU, nego ne primenjujemo NI ELEMENTARNO PAMĆENjE ZLOČINA NAD NAMA! Vi Srbi iz Republike Srpske ste u kojekakoj srpskoj DRŽAVI, mi ovde u Srbiji smo još pod OKUPACIJOM TITIĆA! Znači I ZA "drugosrbijance" I ZA NAŠE DUŠMANE samo i JEDINO VAŽI Stari Zavet! Sada, da li će biti sa DRANjEM KOŽE ili kao što PREDLAŽEM za slučaj "drugosrbijanaca" njihovo IZLAGANjE TRŽIŠTU, pošto se radi o NESPOSOBNjAKOVIĆIMA, koji NIŠTA DRUGO NE ZNAJU NEGO DA IZDAJU! I sada kažite Vi meni ZAŠTA je npr. SPOSOBAN aktuelni predsednik Republike Srbije, da mu NEKIM ČUDOM SADA UKINU MANDAT sa SVIM BENEFICIJAMA! IZUMRO BI KO PTICA DODO! Kao što bi , TVRDIM, TAKO IZUMRLO BAR 90% "drugosrbijanaca"! I BUKVALNO IZUMRLO!
Preporuke:
8
0
50 sreda, 22 jun 2011 19:43
Hercegovac
@thinking maize
Latinicu, kao i ćirilicu, smatram i srpskim pismom. Uostalom, Vaš nick nije samo gajevica, nego nije ni na srpskom jeziku. Slažem se s Vama, olako zaboravljamo i skoro da unaprijed opraštamo zla koja nam drugi čine. Ali, lično se ne bih odrekao hrišćanskog svetosavlja niti ga mijenjao za stari zavjet. Iskreno, u njemu postoji po nešto što mi se uopšte ne dopada.
P.S. Pomalo sam lijen da mijenjam pismo u toku jednog komentara više puta, a u ćirilici nemam na svojoj tastaturi "ludo a".
Preporuke:
4
2
51 sreda, 22 jun 2011 21:34
aleksandar ,oslobodjen za malo
Kao sto je Urednistvo objavljivalo neke tekstove koji su bili povod za tekst koji je objavljen na stranicama NSPM, mislim da bi trebalo objaviti i integralni tekst PREDRAGA MARKOVICA, tek onda ovi silni komentari bi mogli da imaju smisla, ovako izgleda da vecina nije procitala izvorni tekst i na osnovu, vrlo lose i neodgovornre interpretacije, ljudi sticu pogresnu sliku o osobi koja to ne zasluzuje.Sto se tice autora ovog teksta neka mu je na cast. mislite svojom glavom ljudi....
Preporuke:
2
2
52 sreda, 22 jun 2011 21:52
mile
Procitao sam tekst u Politici, koji je valjda bio povod ovom autoru.
Ajde da biram reci, ali to nema veze s vezom. Sta je sporno u Markovicevom tekstu nisam mogao da vidim, pogotovo onako kako ih Misina interpretira.
Rekao bih da je nesto drugo posredi i da tu ima nekih drugih motiva.
Ali, nije bas viteski raditi takve stvari....
Preporuke:
3
5
53 sreda, 22 jun 2011 23:45
Marusja Nikolajevna
Zaista bi prvo trebalo pročitati tekst profesora Markovića,pa tek onda komentarisati... Možda ne bi bilo loše pročitati i njegove druge tekstove, da bi se stekao potpuniji utisak...
U više navrata je Marković tvrdio da se u Srebrenici nije dogodio genocid, već izolovan zločin... Da li je to namerno zaboravljeno u tekstu ili ne, ostaje nepoznanica.
Autor ovog teksta licitira brojem žrtava Sreberenice... Koliko je potrebno žrtava da bi ih bilo puno, postavlja se pitanje...?
A iz ovih komentara na tekst, jasno se vidi stara naša boljka, da smo bolji predsednici od predsednika, bolji selektori od selektora i naravno bolji istoričari od istoričara... Nemamo formalno obrazovanje iz tih oblasti, ali stav svakako imamo... Izvori su nam senzacionalistični naslovi po novinama, rekla- kazala, istorija u 20 lekcija za početnike i sl.
Veliki pozdrav profesoru Markoviću. Uživanje je čitati njegove tekstove.
Preporuke:
6
9
54 četvrtak, 23 jun 2011 03:36
Simić Manojlo
& Natasa;

A jesul' makar pravili duvankese pa izvozili u
Austriju?
Ma ne možemo mi po divljaštvu dostići Hrvate,Bošnjake
i Šiftare.
Znate li kako su ustaše na Pagu (u sistemu logora
u koji spada i Jadovno gdje su u jame ubacili
40.000 Srba) potopile 8.000 Srba?
Svežu kamen za vrat, a da bi bili sigurni da tijelo
ne izroni sa dna, razrežu mu stomak.
I još žive, u more.Čujem da neki Srbi idu tamo na
godišnji odmor i kupaju se baš na tom mjestu.
A znate li kako su Bošnjaci u dobojskoj tvrđavi 1915.g.pogušili više od 30.000 Srba?Pa,pogušili ih.
Mi jednostavno nemamo te mrzilačke mašte.Na tome treba još da se radi.
Preporuke:
6
0
55 četvrtak, 23 jun 2011 03:46
Ružičasti panter @Marusja Nikolajevna
Jedan ozbiljan istoričar bi bio dužan da sa mnogo više opreza pominje Srebrenicu jer još uvek nije dovoljno istraženo i potvrđeno šta se tamo zapravo dogodilo. Još uvek je sve pod znakom pitanja: i događaji koji su prethodili, i uloga međunarodnih snaga i broj žrtava. Jedno tako ozbiljno pitanje se ne može pominjati uzgred u jednoj novinskoj crtici. Predrag Marković je član DS-a koji svojim radom u nekim važnim upravnim odborima vrlo aktivno učestvuje u sprovođenju politike te stranke. To neminovno baca posebno svetlo na njegov profesionalni rad.
Kažete da uživate u čitanju tekstova profesora Markovića. Potpuno Vas razumem. I ja sa najvećim zadovoljstvom iznova čitam „Tri musketara“, „Ajvanho", Predraga Markovića i slične stvari.
Preporuke:
4
4
56 četvrtak, 23 jun 2011 06:00
Štirlic
Kao i svaki tekst te vrste, i Markovićev tekst ima odredjen podtekst. Podtekst je poruka koja nije iskazana eksplicitno ali se jasno sugeriše. Većina čitalaca je to tako i shvatila. Osim ako je Marković nedovoljno vešt u pisanju pa ga većina čitalaca pogrešno shvata - što ne bi bilo mnogo laskavo za njega.
Preporuke:
6
0
57 četvrtak, 23 jun 2011 07:55
thinking maize@ Hercegovcu, OPET!
Da, u pravu ste za LATINICU u Srba, ali KOJU LATINICU?! Da li LATINICU korišćenu u srednjovekovnom Dubrovniku (katoličkom, ali SRPSKOM GRADU!), latinici zasnovanoj na TALIJANSKOJ LATINICI, LATINICI Dantea, Leonarda da Vinčija i Mikelanđela, ali i LATINICI Marina Držića, Ivana Gundulića i Ruđera Boškovića ili možda mislite na GAJEVICU, SKLEPANU od Ljudevita Gaja (inače, poreklom Čeha!), a po preporukama biskupa Josipa Jurja Štrosmajera (inače, poreklom Nemca!)?! Prva LATINICA, LATINICA srednjovekovnog Dubrovnika je I SRPSKA LATINICA, LATINICA kako popa Dukljanina (koji je JOŠ pisao na LATINSKOM!), tako i Dubrovčana (koji su je KORISTILI zas pisanje latinskih, talijanskih, ali I SRPSKIH REČI i TEKSTOVA!)!? A druga, LATINICA tj. GAJEVICA je "čedo" Zavoda Svetog Jeronima, poznate Vatikanske ustanove za PROMIDŽBU "JEDINE SVETE KATOLIČKE VERE", a realizovane, radi PRIDOBIJANjA ILIRSKIH/ILIRSKIH KATOLIKA, koji do tada pisahu I "BOSANČICOM", tj. JEDNOM VARIJANTOM SRPSKE SREDNjOVEKOVNE ĆIRILICE!
Preporuke:
6
0
58 četvrtak, 23 jun 2011 08:08
thinking maize@ Hercegovcu I PONOVO!
Da, GAJEVICA, smišljena po ideji iz vatikanskog Zavoda Svetog Jeronima, sprovedenu pod kontrolom biskupa Josipa Jurja Štrosmajera, neposredno kreiranom od Ljudevita Gaja! Naravno uz svesrdnu LOGISTIČKU POMOĆ ILIRSKE KANCELARIJE "NjIHOVOG APOSTOLSKOG VELIČANSTVA CAREVA i AVGUSTA Svetog "Rimskog Carstva" nemačke narodnosti (sic!) i kraljeva Češke i Mađarske", raznoraznih Leopolda, Ferdinanda, Karla, Jozefa, pri čemu i jedna žena (Marija Terezija!) dade svoj obol "svetoj stvari" "svete katoličke vere"! Pa je čak jedan nameštenik te ILIRSKE KANCELARIJE Slovenac Jernej Kopitar POKUŠAO da utiče na (inače NEDOVOLjNO EDUKOVANOG, ali BOŽANSKI OBDARENOG i KONjSKI UPORNOG!) reformatora srpskog književnog jezika Vuka Karadžića, sa željom da za stvar "svete katoličke vere" pridobije i PRAVOSLAVNE Srbe, ovaj put pomoću KULTURE! Naravno taj, u SUŠTINI, VATIKANSKI projekat, se odvijao USPORENO, pa su Srbi bili u mogućnosti da PREMA SVOJIM POTREBAMA i po TAJMINGU koji NjIMA ODGOVARA. REFORMIŠU SVOJU KULTURU!
Preporuke:
6
0
59 četvrtak, 23 jun 2011 08:21
thinking maize@ Hercegovcu, KRAJ!
Tako su Srbi imali ŠANSU da REFORMIŠU SVOJU KULTURU (čije je PISMO SUŠTINSKI DEO!), prema SOPSTVENIM POTREBAMA i TAJMINGU! Znači, da se MENjAJU, a OSTANU ISTI, što je "DEFINICIJA SVAKOG USPEŠNOG NARODA" (Arnold Tojnbi)! Elem, taj ISPRAVAN PUT je napušten na uštrb SUJETE JEDNOG ČOVEKA, Aleksandra Karađorđevića, koji ODBACI SVA DOBRONAMERNA UPOZORENjA, zbog JEDNE, JEDINE ŽELjE da bude KRALj nad TRI NARODA! Citiram: "Da bude kralj Srbije, pa i kralj VELIKE Srbije, to može i moj brat "LUDI Đoka" (sic!), ali da se bude KRALj nad TRI NARODA, to je NEŠTO VELIKO, nešto zašta TREBA DATI I SVOJ ŽIVOT!" I DADE GA BUDALA, ali ga DADOŠE i MILION I TRISTA HILjADA Srba u Prvom i OKO MILION IPO u Drugom Svetskom Ratu!!! Pa nam dođe onda I Broz, sa NjEGOVIM "BRATSTVOM i JEDINSTVOM" i NjEGOVIM Novosadskim "KNjIŽEVNIM DOGOVOROM", koga JOŠ JEDINO MI Srbi DOSLEDNO UPRAŽNjAVAMO! Pa Vi sada vidite Poštovani Hercegovče O ČEMU PRIČATE! I razmislite o svemu, kako SAMO Vi Hercegovci umete! Barem kako je mislio Jovan Dučić!
Preporuke:
7
0
60 četvrtak, 23 jun 2011 08:44
thinking maize@ Hercegovcu, POST SCRIPTUM
Eto Poštovani Hercegovče, kako od MALIH UZROKA mogu da nastanu VELIKE POSLEDICE! UPRAŽNjAVANjE GAJEVICE nije prosto ispisivanje LATINIČNIH pismena, već i REPRODUKOVANjE CELOG KULTURNOG i CIVILIZACIJSKOG sistema, tačnije jedne GRANE TOG SISTEMA, "kulture" koja je svetu dala KRAVATU, kao VRHUNSKI IZRAZ! Ako ćemo POŠTENO i Švajcarci su sa "KOO-KOO CLOCK-om" dali VEĆI DOPRINOS SVETU, nego potomci pandura baruna Franje Trenka i kmetova biskupa Pavla Keglevića, a pod supervizijom njenog "avgustnjejšeg veličestva cesarice" Marije Terezije! Izvinite me na DUŽINI IZLAGANjA, ali dodaću samo "definiciju" te njihove "tisućletnje kulture": BEČKI KONJUŠARI (BESMRTNI Brana Crnčević!). Naši stari bi rekli "PREMA SVECU I TROPAR"! Pa sada vidite da li ćete I DALjE sa g-dinom Markovićem i inim TITIĆIMA UVEOCIMA DA REPRODUKUJETE tu tzv. "tisućljetnju kulturu"! Kao što vidite, koristim u praksi GAJEVICU i druge LATINICE, rusku, ali PRE SVEGA REFORMISANU SRPSKU ĆIRILICU! Svako dobro!
Preporuke:
8
0
61 četvrtak, 23 jun 2011 10:56
nataša @ Thinking maize, Hercegovac
Ja bih još malo o Starozavetnim, "oko za oko" i Novozavetnim " ko tebe kamenom ti njega hlebom", na temelju primera. Ja naravno ne mislim da vam treba primer da bi nešto shvatili, ali radi ilustracije ako neko drugi pročita.

Oba pomenuta principa po mom viđenju Svetrog pisma imaju svoje mesto i mogućnost da ih upražnjavamo u zavisnosti od okolnosti i pozicije kako nas tako i kontraparta.

Evo kako to kod nas izgleda.

Primer br. 1.

Karla Del Ponto svesno i namerno uništi dokaze o trgovini organima u haškom tužilaštvu.
Figurativno rečeno to je vađenje oka srpskom narodu i državi, a pošto je srpski narod u tom odnosu podčinjen, srpski narod i država, trebao bi da tuži Karlu i našem i njenom švajcarskom sudu, i da špodnese zahtev za istrsagu ujedinjenim nacijama. Ja bih dodao i zabranu ulaska u Srbiju i istragu protiv svih koji su sa njom sarađivali i kažnjavanje istih za saučesništvo za taj i više nego ratni zločin, zločin protiv čovečnosti.
Preporuke:
11
0
62 četvrtak, 23 jun 2011 11:05
nataša @ Thinking maize,Hercegovac
Dakle u tom slučaju, imajući u vidu da se radi o odbrambenoj poziciji, jer takav potez Karle ugrožave sve, i politiku, i državu i čast i narod i opstanaka, opravdana je primena principa "oko za oko" ili ko više voli, a ja volim "deranja kože" dotične, na napred iznesen način.
To je i normalno i civilizovano i kulturno i zakonski. Međutim imamo sasvim drugačiju praksu, ona se kao takva napaja vinom i kljuka pečenim prepelicama. E vidite to nije ni ljudski ni civilizacijski, ni divljački ni podcivilizacijski. To je na nivou gmazova, na nivou bednih crva.
Nema govora da je to smisao Novozavetne poruke "ko tebe kamenom ti njega hlebom" niti "kad ti udare jedan šamar okreni drugi obraz".

Ali zato imamo primer 2.

U Beogradu, i svim drugim srpskim prostorima, postoje hiljade, desetine hiljada mladih ljudi, dvadesetogodišljaka, koji nemaju posao, mogućnost školovanja, mogućnost da odu na Adu, privartnici su sve zauzeli, mogućnost da se bave sportom, trenere treba platiti, prostorije, teretane
Preporuke:
7
0
63 četvrtak, 23 jun 2011 11:14
nataša @ Thinking maize,Hercegovac
Dakle za sve su prikraćeni, za školu, za posao, za sport, za zabavu, ra rekreaciju za sport. Sve što u većini normalnih država mladi imaju njima je prikraćeno sistematski, bezobzirno i po svoj prilici namerno i tendenciozno.
Njihova reakcija u smislu "ubij se Tadiću i spasi Srbiju" kao nesumnjivo bacanje kamena na nekoga ko ipak simbolizuje sve ono što stoji iza prikraćivanja tih mladih ljudi u ovom slučaju, imajući u vidu njihovu poziciju nemoći, a njegovu poziciju ovlaštenosti da dela na polzu narodu, umesto da po NOvom Zavetu odgovori na taj "kamen" hlebom, da jednim potezom donese ukaz da se omogući svima besplatno sunčanje na Adi, ili da se da hala 8 za besplatne teretane, on ih naziva huliganima, goni ih policijom premlaćuje i drži u zatvoru neopravdano dugo, do čudovišnih razmera, u slučaju osuđenih za "slučaj" Taton.

E to hapšenje mladih, njihov progon, to je subcivilizacijsko divljaštvo dragi moji, a oderati Karlu, to je bogougodno .

Svako dobro i moje iskreno poštovanje!
Preporuke:
10
0
64 četvrtak, 23 jun 2011 11:27
Simić Manojlo
& thinking maize;

Prosto je neverovatno koliko ste u pravu.
Mi na izboru imamo nekoliko divnih Latinica:
Englesku, francusku, nemačku itd., kao svoje drugo
pismo. Takav izbor već su načinili Grci,koji svoje
pismo ne daju nizašta na Svijetu.Prvo sve ispišu
svojim tradicionalnim pismom, krupnim slovima, a
ako je to namijenjeno i strancima, sitno ispod toga
na Engleskom jeziku i pismu.
Pored tako velikog Izbora, izabrati Gajevicu,tu
nedovršenu kukastu brozovčicu, ukazuje ne samo na
neukus, nego i na uskost pogleda i jedan inferioran
način shvatanja, da ćemo se preko brozovčice, koju
niko u Svijetu niti čita, niti razumije isto kao ni
našu Ćirilicu, lakše približiti "zapadu".
Kako je to primitivno, ideološki ograničeno, i ne
pokazuje ni najmanje znake oslobođenja od titoizma,
koji nam je nanijeo toliko zla u svim oblastima,a da njegovi baštinici još ništa nisu primijetili.
I što je najgore, oni su još na Vlasti.
Nije ni čudo da smo ovako nisko pali.
Preporuke:
9
0
65 četvrtak, 23 jun 2011 11:50
istina!
64. četvrtak, 23 jun 2011 11:27 Simić Manojlo

Slažem se u potpunosti s onim što ste napisali.

Koliko će još vremena proteći dok Srbi ne postanu nacionalno svestan i odgovoran narod, na civilizacijskom nivou savremenog doba?
Preporuke:
1
1
66 četvrtak, 23 jun 2011 12:29
XY @ thinking maize
Upotreba velikih slova pri pisanju čitavih rečenica jednaka je vikanju prilikom razgovora. Vašim sjajnim tekstovima i lucidnim komentarima to nije potrebno.
Vaš iskreni poštovalac.
Preporuke:
5
0
67 četvrtak, 23 jun 2011 13:18
thinking maize@ XY
Hvala na lepom mišljenju. Trudiću se da pređem na bold ili italik obeležavanje značajnih delova teksta, tj. onih delova teksta koje smatram značajnim. O ostalome će odlučiti Glas Naroda, ko je, kao što znate Glas Boga! Svako dobro!
Preporuke:
5
1
68 četvrtak, 23 jun 2011 14:43
thinking maize@ Simić Manojlo
Poštovani rekoste: "Pored tako velikog Izbora, izabrati Gajevicu, tu nedovršenu kukastu brozovčicu, ukazuje ne samo na neukus, nego i na uskost pogleda i jedan inferioran način shvatanja, da ćemo se preko brozovčice, koju niko u Svijetu niti čita, niti razumije isto kao ni našu Ćirilicu, lakše približiti "zapadu". Pa da Vam u tom smislu čestitam na novom, od Vas smišljenom terminu! BROZOVČICA, kako je to puno značenja! Istina NEGATIVNIH, ali termin je sjajno smišljen! Svaka čast!
Preporuke:
3
0
69 petak, 24 jun 2011 09:14
Marusja Nikolajevna
@ Ružičasti panter
Mogu da se složim sa Vama da je sve pod znakom pitanja "i događaji koji su prethodili, i uloga međunarodnih snaga i broj žrtava", izuzev da je žrtava bilo. To na našu žalost, nije pod znakom pitanja. Marković je u više navrata iznosio svoj stav o tome. Da bi smo imali pravo da pričamo o genocidu nad srpskim narodom u NDH, pa i kasnije, neophodno je da možemo da pričamo o zločinu u Srebrenici i na taj način naprvimo razliku. Markoviću se taj detalj pravljenja razlike ne može spočitavati.
Što se tiče njegovog angažovanja u UO-ima, ne vidim kako to može da utiče na njegov profesionalni rad. Kada već UO-i moraju da postoje, draže mi je da u njima sede obrazovni i stručni ljudi. O njegovom profesionalnom radu može da polemiše samo neko iz njegove struke, ako vi jeste jedan od njih onda verovatno znate o čemu govorite.
Preporuke:
5
4
70 petak, 24 jun 2011 13:10
Ružičasti panter
Za Marusju Nikolajevnu
1.
Ne razumem šta Vam znači primedba - „na našu žalost nije pod znakom pitanja da je žrtava bilo“. Pa niko i ne kaže da je to pod znakom pitanja. Pod znakom pitanja, i to velikim znakom pitanja, je - KO JE ODGOVORAN za te žrtve.
Za Markovića, međutim, taj znak pitanja ne postoji. Poslednja rečenica njegovog teksta u „Politici“ je savršeno jasna u tom pogledu: „...sudbina zarobljenika u Srebrenici će odjeknuti svetom kao jedinstven događaj. Ljudi koji su za to odgovorni, nosili su kape oficira iz Prvog svetskog rata, ali su obrukali ta znamenja.“ Za Markovića, dakle, ne postoje nikakve dileme ni znakovi pitanja – krivi su Srbi.

Drugo, ne vidim zašto bi naše pravo da pričamo o genocidu nad Srbima u NDH bilo uslovljeno bilo čime.
Preporuke:
9
1
71 ponedeljak, 27 jun 2011 02:57
Turas
"thinking maize"nataša"i dr.Gospodo nije mi jasno zašto našega druga"foteljaša"brm"pogrešno tumačite.Tačnije on se neosporno šali,što se dranja kože tiče.Da bude u srbskom fazonu. Znate onu,da se vlasi ne dosete.Lično verujem,da protiv dranja kože nema ništa ,dapače, kada su ustaše ili poturice u pitanju.Ja verujem da mu je poznato"bosansko janje"u Bratuncu primenjivano nad Srbima.Tako da je ljuštenje kože šala,prema ovoj vrsti torture.Danas mnoge tajne službe primenjuju mnogo drastičnije metode koje sa"divljaštom"nemaju veze.
Preporuke:
2
0
72 ponedeljak, 27 jun 2011 17:10
thinking maize@malo filosofije "glede" "Turasa", "Nataše" & "brm"-a
Moram da proverim neke stvari u "Gorskom vijencu", a kažu i da je vladika Rade imao specifično shvatanje fudbala "glede" Smail age Čengića! A opet je čovek bio duševan, ispevao ONAKVE stihove! Valja razmisliti o ovome! Kao što valja razmisliti i da je Stojan Cerović DIREKTAN POTOMAK Novice Cerovića, čoveka koji dođe glave Smail agi Čengiću, da je ONO parisko čudo prince Nikolas Petrovich DIREKTAN POTOMAK kralja Nikole Petrovića Njegoša, kao i da je "ja sam za Vama" znalac-svih-jezika-sem-srpskog, DIREKTAN POTOMAK vožda Karađorđa! Tanji se krv, polako nestajemo! Neophodna je SELEKCIJA, a ona je često surova, kao i priroda uostalom!
Preporuke:
1
0
73 sreda, 29 jun 2011 01:11
Turas
Živimo u svetu gde važi pravilo,branimo svoje i kada nisu u pravu tada smo pravi.Svedoci smo raznih nam podmetanja,pretencioznih kritika na račun Srba,fino sofisticiranih naučnih izlaganja koji nas napraviše na genocidan narod,dobrano da zahvalimo našem BT i svim ostalima,komplet sa"opozicijom".Pored svega,ima među nama onih koji ovim destruktivcima daju za pravo.Sada se setite moje prve rečenice.Obratite pažnju;branimo s v o j e, svi ostali to nisu.Naučimo prave srbske vrednosti da bi sebe spasili u ovome svetu.
Preporuke:
2
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner